Mobirise Website Creator

Rulmenti radiali cu bile

Rulmentii radiali cu bile sunt cele mai uzuale tipuri de rulmenti. Sunt simpli din punct de vedere constructiv, pot functiona la turatii ridicate si pot prelua sarcini axiale si radiale.

Rulmenti cu role sferice

Aceste tipuri de rulmenti sunt cu auto-aliniere si dispun de o capacitate mare de incarcare. Prin urmare, rulmentii cu role sferice se potrivesc pentru aplicatii de viteza mica/medie, care implica sarcini mari sau de impact. Ei vin cu alezaje cilindrice sau conice (cu prindere cu bucsa conica). 

Rulmenti cu role cilindrice

Disponibil pe un singur rând, pe două sau pe patru. Pot fi cu alezaj cilindric sau conic, gauri si caneluri pentru lubrifiere. Acest tip de rulmenti au o capacitate mare de incarcare radiala deoarece rolele și calea de rulare sunt în contact liniar.

Rulmenti cu role conice

Disponibili pe un singur sau doua randuri de role, cu dimensiuni metrice sau in toli, Acest tip de rulment este proiectat astfel incat cupele, conurile si rolele au suprafetele conice ale caror varfuri converg într-un punct comun de pe axa rulmentului. Este potrivit pentru aplicatii cu sarcini mari sau de impact. 

Rulmenti axiali (de presiune)

Rulmentii axiali pot fi cu simplu efect sau cu dublu efect. Primul este capabil sa suporte sarcina axiala intr-o singura directie, in timp ce cel din urma este capabil sa suporte sarcina in ambele directii. Nu sunt potrivite pentru aplicatii care implica sarcina radiala.

Rulmenti radial-axiali cu bile

Disponibili in variante pe un singur rand sau pe doua randuri, sau cu patru puncte de contact. Conceputi pentru inalta precizie si performante excelente la mare viteza. Rulmentii radial-axiali cu bile sunt proiectati pentru a sustine sarcini combinate: atat axiale cat si radiale.

Rulmenti cu ace

Rulmentii cu role tip ace reprezinta o alternativa  pentru aplicatii care necesita un spatiu minim pentru a sustine o sarcina axiala sau radiala. Au mai mica sectiune transversala dintre toate tipurile de rulmenti cu role.

Rulmenti pentru autovehicule

Diferite tipuri de rulmenti: cu role conice, cu ace, cu bile, cu role cilindrice etc. Sunt utilizate la roata, cutia de viteze, aer conditionat, mecanismul de directie...etc.

Lagare cu rulmenti cu bile

Lagarele cu rulmenti cu bile sunt formate din rulmenti cu bile si o carcasa care variaza in forma. Ele sunt capabile de a se alinia ei insisi, folosind in mod eficient suprafata de montare sferica dintre rulment si carcasa, prevenind in mod eficient suprasarcini aparute din cauza nealinierii axiale.

Carcase de rulmenti

Sunt fabricate din fonta cenusie.Locasurile de rulment din carcasa sunt prelucrate astfel incat rulmentii se pot deplasa axial, asadar actioneaza ca lagar liber. Lagare conducatoare se obtin prin montarea unor inele de fixare care trebuiesc comandate individual.

Role de ghidare 

Sunt ansambluri cu role pe unul sau pe doua randuri, care se monteaza pe axe. Rolele de ghidare preiau incarcari radiale inalte, precum si sarcini axiale provenite din erorile de aliniere. Ele se utilizeaza la mecanisme cu came, cai de ghidare, instalatii de transport etc. 

Cuplaje sens unic

Acestea preiau momente de torsiune într-un singur sens. Se pot folosi în diferite aplicaţii, de ex. ca si cuplaj pas-cu-pas, dispozitiv de blocare la mers inapoi sau ca cuplaj de depasire.

Capete de bara

Capetele de bara preiau forte radiale în directia de tractiune si de compresiune. Ele se preteaza la miscari lente cu unghiuri pivotante mici, Se compun dintr-o carcasa si o articulatie sferica . Tija capului de bara are filet exterior sau interior, sanga sau dreapta.

Articulatii sferice

Articulatiile sferice permit miscari spatiale si preiau  solicitari radiale, combinate sau axiale. Se compun din inele exterioare si interioare cu suprafete glisante din otel/otel sau din otel/bronz sau otel/teflon.